״אל תרבה שיחה עם האשה״, כך כתוב בפרקי אבות. אך האם באמת ניתן להעלות על הדעת כי הדיבור בין בני הזוג אינו רצוי? קריאה חסידית במשנה המפורסמת שנראית לרבים היום בעייתית
הבלוג של ניר מנוסי
״אל תרבה שיחה עם האשה״, כך כתוב בפרקי אבות. אך האם באמת ניתן להעלות על הדעת כי הדיבור בין בני הזוג אינו רצוי? קריאה חסידית במשנה המפורסמת שנראית לרבים היום בעייתית
בין היחסים השליליים לחיוביים יש מצב בינים שנקרא 'פנים באחור', בו אחד מבני הזוג מפנה פניו אל השני אך השני משיב לו את גבו. לפי החסידות, גם כאן יש תקוה. מאמר שמיני ואחרון בסדרה.
הקושי לקבל את בן הזוג נובע מדימוי עצמי לפיו המציאות צריכה להתאים עצמה אלי. כשהופכים ראש לומדים לקבל את בן הזוג (וזה בדיוק מה שמעורר אותו להשתנות מעצמו). פנים פנים, מאמר שביעי בסדרה.
האם אנחנו משקיעים באמת בבן הזוג, או עורכים כל הזמן תחשיב של השקעה מול רווחים ושואלים עצמנו, מה יוצא לי מזה? פנים בפנים, מאמר ששי בסדרה.